Strona główna > czytanie z dnia, uroczystości > Święto ku czci Jezusa Chrystusa Najwyższego i Wiecznego Kapłana

Święto ku czci Jezusa Chrystusa Najwyższego i Wiecznego Kapłana

Dziś po raz pierwszy obchodzimy Święto ku czci Jezusa Chrystusa Najwyższego i Wiecznego Kapłana, które weszło do kalendarza liturgicznego dzięki Benedyktowi XVI.  Jest to odpowiedź Ojca Świętego na postulaty zgłaszane przez różne episkopaty, ale przede wszystkim środowiska zakonne, dla upamiętnienia Roku Kapłańskiego. Owe środowiska i episkopaty wskazywały, że istnieje potrzeba takiego święta.

W roku śmierci króla Ozjasza ujrzałem Pana zasiadającego na wysokim i wyniosłym tronie, a tren Jego szaty wypełniał świątynię. Serafiny stały ponad Nim; każdy z nich miał po sześć skrzydeł; dwoma zakrywał swą twarz, dwoma okrywał swoje nogi, a dwoma latał. I wołał jeden do drugiego: «Święty, Święty, Święty jest Pan Zastępów. Cała ziemia pełna jest Jego chwały». Od głosu tego, który wołał, zadrgały futryny drzwi, a świątynia napełniła się dymem. I usłyszałem głos Pana mówiącego: «Kogo mam posłać? Kto by Nam poszedł?». Odpowiedziałem: «Oto ja, poślij mnie!»  Iz 6, 1-4. 8

Pamiętajmy, żeby szczególnie modlić się o nowe powołania kapłańskie i zakonne.

  1. Brak komentarzy.
  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

