Strona główna > Przemyślenia, świętość > Żyjesz tylko raz, żyj jak święty!

Żyjesz tylko raz, żyj jak święty!

Kiedyś, podczas jakiegoś czuwania związanego ze św. Stanisławem Kostką miałam za zadanie przeczytać część wiersza Cypriana Kamila Norwida pt. A ty się odważ. Powstał on jako inspiracja życiem owego świętego, a to ten fragment:

A ty się odważ świętym stanąć Pana
A ty się odważ stanąć jeden sam
Być świętym – to nie zlękły powstać z wschodem
To ogromnym być, przytomnym być!

Krocz – jasny, uśmiechnięty,
Na twarzy ten Chrystusa rys
Miłość
Święty aż po krzyż – przez krzyż – na krzyż!
Ty się wahasz? Ty się cofasz?
Ty się odważ świętym być!

Od tamtego czasu ten wiersz chodził za mną jak cień. Szczególnie „prześladował” mnie pierwszy wers. Bo jak ja mam stać się święta skoro jestem takim grzesznikiem? Jak mam się stać świętym Pana, skoro co chwilę robię coś źle, co chwilę potykam się, upadam?… Wiersz wisi u mnie w pokoju nad biurkiem, wers A ty się odważ świętym stanąć Pana ciągle wywołuje to samo pytanie – jak? Przecież ja nie jestem godna… Jednak z odpowiedzią przychodzi Jezus ze słowami z Ewangelii: Nie potrzebują lekarza zdrowi, lecz ci, którzy się źle mają. Idźcie i starajcie się zrozumieć, co znaczy: Chcę raczej miłosierdzia niż ofiary. Bo nie przyszedłem powołać sprawiedliwych, ale grzeszników. (Mt 9, 12-13). Czy świętość jest elitarna? Nie! Bóg powołuje grzeszników, do świętości, czyli do doskonałej miłości i czystości. A to w dodatku do świętości w codzienności! Tak, właśnie TY, także jesteś do tego powołany! Pamiętaj o tym!

  1. Brak komentarzy.
  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

