Strona główna > baza modlitw > Modlitwa o życie cnotliwe św. Tomasza z Akwinu

Modlitwa o życie cnotliwe św. Tomasza z Akwinu

ddaszf

Uczyń mnie, Panie Boże mój, posłusznym – bez oporu,
ubogim – bez przygnębienia,
czystym – bez zepsucia,
cierpliwym – bez szemrania,
pokornym – bez udawania,
wesołym – bez roztrzepania,
poważnym – bez surowości,
czynnym – bez lekkomyślności,
przejętym bojaźnią Bożą – bez zwątpienia,
szczerym – bez dwulicowości,
czyniącym dobrze – bez zarozumiałości,
wpływającym na poprawę bliźniego – bez wywyższania siebie,
budującym bliźnich słowem i przykładem – bez obłudy. 

Daj mi, Panie Boże, serce tak doskonale czujne,
by się nie dało odwieść od Ciebie żadną ciekawostką,
serce szlachetne – które by się oparło niegodnym uczuciom,
ciągnącym mnie ku cofaniu się w moich postanowieniach.
Daj mi serce stałe – nie dające się zwyciężyć sile uczuć.
Użycz mi, Panie Boże mój, pojętności – do poznania Ciebie,
pilności – do dążenia ku Tobie i szukania Ciebie,
mądrości – do znalezienia Ciebie,
sposobu postępowania – który by się Tobie podobał,
wytrwałości – wiernie wyczekującej
i ufności – że Cię w końcu spotkam i ogarnę.
Daj, bym kary, które ponoszę – przyjmował ku poprawie,
bym dobrodziejstw z Twojej łaski,
używał z głęboko wdzięcznością,
a pełnej radości bym zażywał dopiero
w chwale niebieskiej ojczyzny. 

                                                   Amen. 

Kategorie:baza modlitw
  1. Brak komentarzy.
  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

