Strona główna > Przemyślenia, święci > Pytanie na Wszystkich świętych;)

Pytanie na Wszystkich świętych;)

Kiedyś, podczas pewnych rekolekcji padło pytanie: Jaki jest Twój ulubiony święty? I przyznam szczerze, że trudno mi na  nie było odpowiedzieć. Dlaczego? Otóż, nie wiem jak Wy, ja mam kilku taki „swoich” świętych. Takich moim ulubionych, najbliższych, takich których życiorysy wciąż na nowo mnie inspirują… Jest ich kilku i trudno mi wybrać tego jednego. W zasadzie są to głównie kobiety. Już od samego początku wielką inspiracją były dla mnie patronki z Chrztu świętego. Joanna d’Arc jest dla mnie uosobieniem odwagi do podejmowania słusznych decyzji i przyznawania się do Boga, siły, stawiania czoła przeciwnościom losu.  I przez tą postawę uczy mnie tego na co dzień będąc mi wyjątkowo bliską postacią. Następna jest Monika (święta, od której mam drugie imię), która uczy wyjątkowo wytrwałej modlitwy na swoim przykładzie wznoszenia przez 10 lat modłów w intencji swojego syna. Patronka z bierzmowania – Małgorzata z Kortony – pokazuje, że zawsze jest czas na nawrócenie, wejście na dobrą drogę i pomoc potrzebującym. Innymi, wyjątkowo bliskimi świętymi jest dla mnie ojciec Pio, św.Michał Archanioł czy św.Klara z Asyżu. Oni są tacy „moi”,  bliscy mojemu sercu, mojemu życiu… A w dniu Wszystkich Świętych, kiedy każdy obchodzi imieniny, czy już wiesz, kto jest Twoim ulubionym świętym?

Kategorie:Przemyślenia, święci
  1. Brak komentarzy.
  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

