Strona główna > Uncategorized > Nie idź do wróżki. Zapytaj Tego, który zna Cię najlepiej!

Nie idź do wróżki. Zapytaj Tego, który zna Cię najlepiej!

Panie, przenikasz i znasz mnie.
Dla człowieka oczywista oczywistość jeżeli chodzi o teorię. Kiedy powiedziano mi, wtedy jako pięciolatce, że Bóg jest wszędzie, natychmiast zaczęłam zaglądać za szafę, za kaloryfer, pod łóżko, żeby Go zobaczyć, dotknąć, przytulić. Z tą dziecięcą determinacją ganiałam po pokoju sprawdzając czy może nie ukrył się w skrzyni z zabawkami, doniczce, pod biurkiem.
Ile Ci teraz zostało woli szukania i odnajdowania Boga. Na każdym kroku swojego życia, każdego dnia. Gdy pracujesz, uczysz się, pomagasz? Czy rzeczywiście wierzysz w Bożą obecność na każdym kroku?

Ty wiesz, kiedy siadam i wstaję.
Ot, zwykłe codzienne czynności, które w życiu wykonujesz miliony razy. Bóg przygląda się i temu. Dla Niego ważne jest wszystko co robisz.

Z daleka przenikasz moje zamysły, 
widzisz moje działanie i mój spoczynek
i wszystkie moje drogi są Ci znane.
Choć jeszcze nie ma słowa na języku: 
Ty, Panie, już znasz je w całości. 
Dlatego, może warto to Jego, a nie wróżkę zapytać o radę? To On znacie najlepiej, wie ile udźwigniesz, co zniesiesz. Porozmawiaj, zanim zrobisz głupotę.
Ty ogarniasz mnie zewsząd
i kładziesz na mnie swą rękę.
Zbyt dziwna jest dla mnie Twa wiedza,
zbyt wzniosła: nie mogę jej pojąć.
Więc nie licz, że zrozumiesz Boże decyzje od razu. Tak, pewnie nie jeden raz nie będziesz ich rozumiał. Nie rozumieli wielcy święci, nie rozumiesz Ty, nie rozumiem ja. Wystarczy, że wie On. Zaufaj.
Gdzież się oddalę przed Twoim duchem?
Gdzie ucieknę od Twego oblicza?
Gdy wstąpię do nieba, tam jesteś;
jesteś przy mnie, gdy się w Szeolu położę.
Gdybym przybrał skrzydła jutrzenki,
zamieszkał na krańcu morza: 
tam również Twa ręka będzie mnie wiodła
i podtrzyma mię Twoja prawica.
W jakim życiowym bagnie nie będziesz, jakich głupot nie narobisz, jak bardzo nie zgrzeszysz Bóg będzie przy mnie i tam. Ale mogę Go odrzucić, zakazać wstępu do mojej duszy. Uszanuje moją wolę. Ten wybór należy do mnie i do Ciebie.

________________
Na podstawie Psalmu 139

Kategorie:Uncategorized
  1. Brak komentarzy.
  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

