Strona główna > czytanie z dnia, refleksje > Wy jesteście solą ziemi, wy jesteście światłem świata

Wy jesteście solą ziemi, wy jesteście światłem świata

Jezus powiedział do swoich uczniów: 
«Wy jesteście solą dla ziemi. Lecz jeśli sól utraci swój smak, czymże ją posolić? Na nic się już nie przyda, chyba na wyrzucenie i podeptanie przez ludzi. Wy jesteście światłem świata. Nie może się ukryć miasto położone na górze. Nie zapala się też światła i nie stawia pod korcem, ale na świeczniku, aby świeciło wszystkim, którzy są w domu. Tak niech świeci wasze światło przed ludźmi, aby widzieli wasze dobre uczynki i chwalili Ojca waszego, który jest w niebie». Mt 5, 13-16

Jezus w dzisiejszej Ewangelii mówi wyraźnie: Wy jesteście solą dla ziemi. A czym jest sól w kuchni? Nadaje smak, chroni przed zepsuciem… Tak więc i my mamy światu nadawać smak i chronić go przed ogólnym, moralnym zepsuciem.  Mamy być ludźmi, dzięki którym ten świat się stanie lepszy, smaczniejszy…  Chwilę później czytamy: Wy jesteście światłem świata. Tak, więc kolejne zadanie od samego Zbawcy. Tylko co to oznacza. Mamy być przykładem,  świadectwem dla innych, co oznacza, że nie możemy chować się z naszą wiarą i się do niej nie przyznawać, bo w końcu Nie zapala się też światła i nie stawia pod korcem. Musimy być  dumni z tego, że nasz Pan i Zbawiciel umarł za nas na krzyżu i wyznaczył nam tak jasne zadania.

André Séve powiedział kiedyś tak: Jestem światłem również wtedy, gdy mówię prawdę bez względu na to, ile mnie to będzie kosztować. Jestem światłem, kiedy dzielę się z innymi radosnym pokojem, który otrzymałem podczas modlitwy. Jestem światłem, kiedy podczas Mszy świętej walczę z rozproszeniami i bezmyślnym odmawianiem modlitw, starając się „być obecnym” w swoich myślach, słowach, gestach. […] Stajemy się światłem wówczas, gdy tak bardzo przeniknięci jesteśmy wiarą, że nasze odruchy są poruszeniami samego Jezusa w nas. Jesteśmy światłem na tyle, na ile sami jesteśmy Jezusem.

A czy Ty jesteś solą ziemi i światem świata? Czy może światłem zapalanym pod korcem?

 

  1. Brak komentarzy.
  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

