Strona główna > Przemyślenia, refleksje > Co wspólnego ma aktywizm i lenistwo?

Co wspólnego ma aktywizm i lenistwo?

 

Te skrajności (lenistwo i aktywizm) łączy jedno – brakuje trwania przed Panem na modlitwie, co jest dla wiary wielkim zagrożeniem. Zwłaszcza pusty aktywizm może się okazać cichym zabójcą wiary; działa podobnie jak tlenek węgla. W pewnym momencie wiara gaśnie, ale aktywizm może jeszcze funkcjonować. Niepostrzeżenie praktykuje się niewiarę. Rozwija się jakiś dziwny humanizm, akcje filantropijne, ale to już nie jest chrześcijaństwo. bp.Andrzej Czaja

Ostatnio natrafiłam na książkę będącą wywiadem-rzeką z opolskim biskupem Andrzejem Czają pt. Szczerze o Kościele. Gdy zaczęłam czytać natrafiłam na powyższy cytat i nie ukrywam, że mnie zatkało. Ogólnie wiadomo, że lenistwo i nicnierobienie to ogromne zagrożenia dla życia duchowego i nie tylko, ale aktywizm? Co w tym złego? W tej samej książce kolejny cytat:

Dlatego nie będę żywą komórką Chrystusowego Ciała, jeśli nie ma we mnie aktywnego uczestnictwa w Kościele. Sobór, mówiąc o aktywnym uczestnictwie, nie miał na myśli aktywizmu, lecz zaangażowane dzielenie się tym, co otrzymaliśmy. bp.Andrzej Czaja

Te parę zdań i przepadłam w rozmyślaniach. O jakże to prawdziwe! Jak wiele w moim życiu popadania lub w lenistwo lub w skrajny aktywizm objawiający się wychodzeniem z mieszkania o 7 rano i wracanie do niego 15 godzin później tylko dlatego, że jakiś wewnętrzny głosik podpowiada, że „muszę” załatwić to i tamto, że „muszę” być tu i tam… Ale czy na pewno „muszę”? Jakim prawem „muszę” się tak angażować, skoro później nie mam siły wytrwać w modlitwie czy wstać na poranną mszę? Zawsze zastanawiałam się, jak to jest, że w moim życiu przeplatają się takie okresy, że moje życie duchowe tak kuleje. Aż tu nagle olśnienie… Że w tym wszystkim co robię, jest za mało Chrystusa, trwania przed Nim na modlitwie. Czas coś w życiu zmienić, czas uporządkować wiarę.

Teraz i Ty się zastanów ile jest trwania na modlitwie w tym co robisz? Czy Twoje lenistwo wynika tylko z charakteru i usposobienia czy może z czegoś innego? A Twoja aktywność w Kościele i społeczności? Czy jest poparta modlitwą i trwaniem przed Panem? Zastanów się i uporządkuj to co trzeba

  1. Brak komentarzy.
  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

