Strona główna > powołanie > Ty ścieżkę życia mi ukażesz

Ty ścieżkę życia mi ukażesz

88058_drogi_promienie_slonca
W moim odczuciu powołanie jest wielkim darem dla każdego człowieka, który otrzymujemy od Pana Boga. Sama jeszcze do niedawna sądziłam, że jest ono zarezerwowane jedynie dla osób duchownych, ale zrozumiałam, że każdy element naszego życia może być tym wyjątkowym planem, który dostaniemy od Boga, planem na godne przeżycie i nie musi on być związany z całkowitym poświęceniem swojego życia Bogu. W tym wszystkim pojawia się pytanie – jak mam odnaleźć powołanie w swoim życiu? Trudno znaleźć na nie wyczerpującą odpowiedź.

Powołanie w życiu każdego człowieka jest inne, lecz każde niesie ze sobą niewątpliwie pewną zmianę, której często się boimy. Życie nie jest łatwe i często się o tym przekonujemy w jak najmniej oczekiwanym momencie. Najważniejsze w odnalezieniu swojego powołania jest to, aby go zapragnąć, aby otworzyć się nie działanie Boga. Jest to trudne, gdyż może się okazać, że plany Boga są diametralnie różne od naszych. Wyjątkowym powołaniem w życiu każdego z nas jest powołanie do świętości – czegoś pięknego i trudnego jednocześnie. Nasze życie powinno ku temu zmierzać, choć jest to poważne zadanie. Szukając swojego powołania powinniśmy zdobyć się na odwagę i zaryzykować, otworzyć się na siebie samych, ale też i na innych, na osoby, które mogą być ważnym elementem w rozeznaniu naszej życiowej drogi, ale najważniejszy w tym wszystkim powinien być dla nas głos Boga, głos naszego Ojca, który nie chce nas skrzywdzić, który chce dla nas dobra, lecz my mimo to boimy się często otworzyć na Niego. Często uciekamy przed Jego wołaniem, co może doprowadzić do zmarnowania własnego powołania, gdyż nie będziemy umieli na nie odpowiedzieć. Sama wiem, że Bóg zaskakuje nas swoim działaniem. Osobiście odczuwam Jego obecność w swoim życiu w tak krótkim czasie. Czuję, że Pan Bóg działa w moim życiu, lecz często trudno mi w to uwierzyć. Dzięki temu wiem, że szukanie swojego powołania jest ciężkie.. Bóg ma wielką siłę przebicia sama tego doświadczyłam, w ciągu niespełna roku zmienił On moje życie, które do niedawna było mdłe, bez przyjaciół, zamknięte na jakiekolwiek relacje z ludźmi. Postawił na mojej drodze wspaniałych ludzi, którzy zmienili moje życie na lepsze. To właśnie moim zdaniem jest jeden ze sposobów na odnalezienie powołania w swoim życiu – pozwolenie Bogu na to, aby działał w naszym życiu, aby je przemieniał z wegetacji na sensowne życie dla siebie i innych.

Wiele razy w życiu zastanawiałam się nad swoim „dorosłym” życiem, nad tym co dalej robić, ale nigdy nie nazywałam tego powołaniem, wyjątkowym darem od samego Boga, sądziłam, że to tylko moja sprawa. Ja sama chyby nigdy nie zapytałam Boga jaki Ona ma plan na moje życie. Mimo wielu zmian, które czuję, że dokonały się w moim życiu, nadal się uczę, uczę się żyć z Bogiem i słuchać Jego głosu, tego co On ode mnie oczekuje. Usłyszałam kiedyś fajne zdanie, że Pan Bóg widząc nasze plany miewa, albo wielki ubaw, albo się straszliwie złości. Coś w tym chyba jest, gdyż my ludzie mamy ogromny talent do tworzenia pięknych rzeczy, lecz często z ich realizacją bywa jakoś dużo trudniej. Tak jest też z naszym powołaniem. My sami mamy na nie często taki piękny, idealny plan, że aż na samą myśl robi się mdło. Nam zbyt często wydaje się, że nasze plany są najlepsze, ale pod nimi często ukryty jest głębszy sens, coś diametralnie innego. Naszym zadaniem jest się temu dobrze przypatrzeć i odkryć w tym życiowe dobro. Najtrudniejszym elementem w rozeznawaniu swojego powołania jest uwierzenie w niemożliwe, w to, że czasami trzeba zaryzykować, aby później nie żałować tego, że zmarnowało się swoje życie. Nikt nie powiedział, że życie będzie łatwe, to od nas zależy jak je przeżyjemy. Sądzę, że pomocne w takich chwilach mogą być rekolekcje, dni skupienia- one mogą nam pomóc wsłuchać  się w głos Boga. Sądzę, że powołanie to trudny element, ważny punkt naszego życia. Na jego odnalezienie potrzeba czasu. Mi pozostaje modlić się o to, aby każdy z nas, jak i ja sama odnalazł swoją drogę życia i co najważniejsze, aby był jej dozgonnie wierny, gdyż bez zaufania i wierności nie zbuduje się niczego trwałego.

Kategorie:powołanie
  1. Brak komentarzy.
  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

