Strona główna > refleksje, świadectwa > Wiara to wybór

Wiara to wybór

2986977_na-rozstaju-drog
We współczesnym świecie coraz częściej słyszymy o dokonywaniu aktu apostazji, polegającym na formalnym wystąpieniu ze wspólnoty wiernych Kościoła rzymskokatolickiego. Wśród powodów tej decyzji wymienia się: ateizm, agnostycyzm, chęć bycia wolną i niezależną jednostką, niechęć do bycia członkiem wspólnoty, która nie reprezentuje mojego światopoglądu, naprawienie błędu, który popełnili rodzice.

Świadectwo Marii Magdaleny:

„W dorosłym życiu gdzieś zagubiłam wiarę. Uznałam, że z Bogiem jak i bez Boga moje życie będzie wyglądać tak samo. On jest daleko, nie jest w przestrzeni mojego zainteresowania. Nie czułam się częścią wspólnoty, której chyba tak naprawdę nigdy nie poznałam. Święta były obchodzone raczej w charakterze tradycji, nie miały jakiegoś głębszego wymiaru. Nie miałam potrzeby modlitwy, spowiedzi, Eucharystii, Komunii św. Stwierdzenie ,że „Bóg cię kocha” to był dla mnie pusty slogan, jakiś żart. Zaczęłam zastanawiać się nad apostazją, po co tkwić w czymś czego nie czuję? Moim życiu nie układało się za dobrze, wszystko się rozsypywało, problemy się powiększały. W końcu przyszedł taki moment że sięgnęłam dna. Może w ten sposób Pan upomniał się o mnie?
Teraz każdego dnia na nowo odkrywam jak wielką miłością darzy mnie Pan, że jestem Jego dzieckiem, ważnym, kochanym. Jest przy mnie zawsze, troszczy się o mnie, podnosi z upadku. Moje problemy nie rozwiązały się, wszystkie moje troski i i kłopoty oddaję Panu w modlitwie. Odkrywam jakim skarbem są sakramenty. Nie rozumiem, jak kiedyś mogłam być tak ślepa .Kiedy przestałam pielęgnować wiarę, że aż się zupełnie oddaliłam.”

Doświadczenie Boga to nie musi być ciepło w serduszku, jakieś wielkie uniesienie.
Wiara to WYBÓR.
Wybór: tak chcę iść stronę Światła, w stronę dobra. Powiedzenie TAK radości i miłości.
Powiedzenie Nie złu, rozkładowi, niszczeniu siebie i innych.
Może warto każdego dnia na nowo dokonywać wyboru? Żeby gdzieś w codzienności nie zagubiło się to, co najważniejsze?

Kategorie:refleksje, świadectwa
  1. Brak komentarzy.
  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

