Strona główna > Bóg, Przemyślenia, świadectwa > „Nie bój się i nie trać odwagi!”(Joz 8, 1b)

„Nie bój się i nie trać odwagi!”(Joz 8, 1b)

100_3387

Ile razy usłyszeliście, że jesteście dla kogoś świadectwem? Ile razy ktoś Wam podziękował za słowa otuchy zaczerpnięte z Pisma Świętego? Ile razy powiedziałeś komuś: „Nie martw się, Bóg Cię kocha!”? A czy właściwie sam czujesz, że wierzysz prawdziwie i że jesteś żywym świadectwem?

 

Zanim przestałam myśleć, że wiara nie boli, musiało minąć sporo czasu. Miliony rekolekcji wielkopostnych, adwentowych, oazowych, Dróg Krzyżowych, wyrzeczeń, czytania Pisma Świętego, spotkań formacyjnych i innych praktyk, które były obecne w moim życiu i na których opierałam swoją… maluczką wiarę. Nie czułam, że mogę być świadectwem, że mogę być posłana przez Najwyższego do wszystkich, którzy potrzebują wyciągniętej dłoni i dobrego słowa. Nie czułam tego. Do czasu, aż mi Ktoś tego nie powiedział:

 

„Ja, Pan, powołałem Cię słusznie,

 ująłem Cię za rękę i ukształtowałem,

 ustanowiłem Cię przymierzem dla ludzi,

 światłością dla narodów.” (Iz 42,6)

 

Aktualnie ten sam Bóg, posługuje się innymi ludźmi od których słyszę: „Od kilku lat jesteś dla mnie takim żywym świadectwem!”, „Dzięki Tobie wierzę!”. „Dziękuję jaka jesteś i jak wierzysz”. To cieszy, to podnosi na duchu i wiem, że robię coś dobrego. A tak na prawdę nie robię nic wielkiego. Jestem i głoszę, jestem i świadczę, jestem i wierzę.

Codziennie uczę się wiary. Tego podnoszenia, upadania i powstawania z jeszcze większa siłą. Często przez bolesną zmianę opatrunku, która jest nieunikniona by stać się silniejszym. Ale warto. Nawet jeśli okropnie boli, jeżeli jest trudno i pod górkę- WARTO!

Wielki Post skłania nas ku przemianie. A może by tak po prostu… stać się prawdziwie żywym świadectwem?

 „Wyciągnij ręce
Bym dał ci żar
On będzie światłem
Na drodze twej

 Czyny miłości
Do braci mych
Cię poprowadzą
Przez krzyża szczyt

 Tam Mnie odnajdziesz
Spotkasz w swym krzyżu
Dla innych ludzi
Światłem staniesz się

 Doświadczysz łaski
Przemiany serca
Jeśli na innych
Sercem spojrzysz swym”

(Wspólnota Miłości Ukrzyżowanej- „Wyciągnij ręce”)

  1. Brak komentarzy.
  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

