Strona główna > Wielki Post > Rozpamiętując Mękę Pańską

Rozpamiętując Mękę Pańską

987654

„Drogi mój Odkupicielu, spójrz na mnie i oświeć serce moje, abym od dzisiaj nic innego nie kochał, prócz Ciebie. Nie pozwól, abym miał jeszcze zapomnieć o śmierci Twojej. Przyrzekłeś, iż skoro zostaniesz podniesiony na krzyżu, pociągniesz wszystkie nasze serca do Siebie. Oto me serce- rozrzewnione Twą śmiercią i rozmiłowane w Tobie- nie chce się więcej opierać  twym nawoływaniom. Ach pociągnij je do Siebie i uczyń całkowicie Twoim”  św. Alfons de Liguori

W piątkowe i niedzielne popołudnia Wielkiego Postu kościoły wypełniają się wiernymi, którzy uczestniczą w Gorzkich żalach, jednym z najpopularniejszych nabożeństw pasyjnych. Połączonym z wystawieniem Najświętszego Sakramentu i kazaniem pasyjnym.  Opiera się ono na ewangelicznym opisie Męki Pańskiej.

Św. Mechtylda podczas jednego z objawień Pana Jezusa usłyszała słowa: Ilekroć przy nabożnym rozpamiętywaniu męki Mojej  serdecznie kto westchnie, tylekroć wdzięcznie łagodzi rany Moje. W tejże chwili wypuszczam strzałę miłości w serce jego. Zaprawdę powiadam, że kto by z nabożeństwa ku męce mojej choćby jedną łezkę uronił, tak Mi jest miłym, jakby za mnie podjął męczeństwo.”

Gorzkie żale budzą silne emocje i stanowią zachętę do rozmyślań nad cierpiącym Jezusem. Przybliżają do Pana. Wzywają do pójścia za Nim, nie pozwalają zepchnąć Jezusa na peryferie swojego życia. Stanowią pomoc w wyrażeniu skruchy i żalu. Rozpamiętujmy więc z miłością Mękę Pańską, uczestnicząc w tym nabożeństwie.

Kategorie:Wielki Post
  1. Brak komentarzy.
  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

