Strona główna > refleksje, Wielki Post > Panie, chcemy ujrzeć Jezusa!

Panie, chcemy ujrzeć Jezusa!

Wśród tych, którzy przybyli, aby oddać pokłon /Bogu/ w czasie święta, byli też niektórzy Grecy. Oni więc przystąpili do Filipa, pochodzącego z Betsaidy Galilejskiej, i prosili go mówiąc: Panie, chcemy ujrzeć Jezusa. Filip poszedł i powiedział Andrzejowi. Z kolei Andrzej i Filip poszli i powiedzieli Jezusowi. A Jezus dał im taką odpowiedź: Nadeszła godzina, aby został uwielbiony Syn Człowieczy. Zaprawdę, zaprawdę, powiadam wam: Jeżeli ziarno pszenicy wpadłszy w ziemię nie obumrze, zostanie tylko samo, ale jeżeli obumrze, przynosi plon obfity. Ten, kto kocha swoje życie, traci je, a kto nienawidzi swego życia na tym świecie, zachowa je na życie wieczne. A kto by chciał Mi służyć, niech idzie na Mną, a gdzie Ja jestem, tam będzie i mój sługa. A jeśli ktoś Mi służy, uczci go mój Ojciec. Teraz dusza moja doznała lęku i cóż mam powiedzieć? Ojcze, wybaw Mnie od tej godziny. Nie, właśnie dlatego przyszedłem na tę godzinę. Ojcze, wsław Twoje imię. Wtem rozległ się głos z nieba: Już wsławiłem i jeszcze wsławię. Tłum stojący /to/ usłyszał i mówił: Zagrzmiało! Inni mówili: Anioł przemówił do Niego. Na to rzekł Jezus: Głos ten rozległ się nie ze względu na Mnie, ale ze względu na was. Teraz odbywa się sąd nad tym światem. Teraz władca tego świata zostanie precz wyrzucony. A Ja, gdy zostanę nad ziemię wywyższony, przyciągnę wszystkich do siebie. To powiedział zaznaczając, jaką śmiercią miał umrzeć. (J 12,20-33)

Jezus porównuje życie do pszenicznego ziarna, które musi obumrzeć wrzucone w ziemię, aby wydać plon. Tymczasem śmierć nie jest przecież czymś pociągającym, wzbraniamy się przed nią, nie chcemy umierać. Chcemy żyć! I to pragnienie życia bez końca wpisane jest w każde ludzkie serce. Dlaczego zatem Jezus proponuje swoim uczniom taką drogę?

Bracie i Siostro, Twoje życie jest jak ziarno wrzucone w glebę tego świata. Możesz żyć tylko dla siebie, skupiony na tym kawałku ziemi, w której toczy się Twoja codzienność. Możesz w tym miejscu wytężać swoje siły, aby się „urządzić” wygodnie i komfortowo. Jezus jednak roztacza przed Tobą zupełnie inną perspektywę. Oto nad tą glebą jest inny świat – i dopiero tam widać pełnię plonów. Kiedy ziarno obumiera, nie widzi tego, co jest nad ziemią. Ale kiedy opadają twarde łuski, a cudowny młodziutki kiełek przebija się przez ciemną twardą glebę, wreszcie pozwala się ogarnąć upragnionym promieniom słonecznym. I choć czasem ciepło tych promieni było odczuwalne w ziemi, to przecież niczym się okazało wobec widoku pełnego słońca.

Często nasze życie wydaje się być bezowocne. Nasz świat pełen jest ludzi, od których inni oczekują widocznych efektów, efektów, efektów… Musimy być skuteczni (najlepiej natychmiast), przebojowi, najlepsi. Całe dnie spędzamy w pracy, w szkole, na zajęciach dodatkowych, by dorównać oczekiwaniom innych ludzi. Nie ma miejsca na słabość, zmęczenie, ograniczenie, niemożność. Tymczasem Jezus pokazuje nam obraz ziarna, które w ziemi obumiera, a plon przynosi wtedy, gdy zaczyna żyć ponad tą ziemią. Tam wszystko się okaże. Nie lękajmy się naszej zewnętrznej bezowocności.

Podążając za naszym Panem w tym czasie Wielkiego Postu patrzmy na Jezusa Ukrzyżowanego i odważnie traćmy z Nim nasze siły, przyjmujmy ze spokojem naszą słabość i ziemskie porażki, myśląc o życiu ponad tą ziemią, o świecie, który jest, choć go teraz nie widzimy, o owocach naszej miłości, jakie zobaczymy w pełnym słońcu, w Obliczu Pana.
Nie czekajmy z umieraniem na dzień śmierci!

s. Maria Magdalena OSU

Kategorie:refleksje, Wielki Post
  1. Brak komentarzy.
  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

