Spotkanie…

kielich_i_chleb

,, Odwiedziłem kiedyś pewną staruszkę. Gdy tylko wszedłem do jej skromnego mieszkania, zauważyłem od razu uroczyście zastawiony stół. Tak, uroczyście, choć w wyglądzie tego stołu było przede wszystkim coś jakże wzruszająco. Kilka filiżanek, niektóre poszczerbione, bez ucha. Szklaneczki na kompot trochę niedomyte, bo to i wzrok już nie ten. Na talerzyku herbatniki, jakieś truskawki.
-A cóż to za uroczystość?- zapytałem.
-A, to moje imieniny, proszę księdza. Przyjadą moje dzieci i wnuki. Właściwie to już powinni być.
-To zaprosiła pani całą rodzinę?
-Proszę księdza, dzieci się nie zaprasza. Przecież to moje imieniny.
Siedziałem z tą panią godzinę, może dwie. Nie przyjechał nikt. Do końca życia nie zapomnę tego, jak chowała do kredensu te filiżanki, szklaneczki, herbatniki. Próbowała się uśmiechać, mówiła, że pewnie zajęci, ale w oczach miała łzy.
Opowiadam o tej pani wszystkim, którzy mówią:
,,Nie byłem na Mszy, bo działka, bo grzyby, bo zakupy.”
Może i ty tak mówisz, bracie i siostro. Może i ty tak łatwo opuszczasz Mszę świętą, a kiedy już na niej jesteś, to rozglądasz się bezmyślnie, analizujesz tysiące różnych doczesnych spraw- że dziś film w telewizji, że jutro do lekarza trzeba jechać. A może po prostu nudzisz się w kościele.
Może potrafisz z wypiekami na twarzy rozmawiać ze znajomymi, przyjaciółmi, z sąsiadami o filmie, o polityce, o pieniądzach. Ale gdy klękasz wieczorem do modlitwy, to wszystko staje się takie nudne, nużące, bezmyślne. A może już w ogóle nie klękasz… Gdyby tak było, gdyby chrześcijaństwo stało się dla ciebie tylko uciążliwym, mniej lub bardziej gorliwym wypełnianiem przepisów, to znak, że nadszedł czas na Boże Narodzenie! Tak! Na Boże Narodzenie w tobie i wokół Ciebie.”

Fragment z książki ks. Piotra Pawlukiewicza ,, Kazania radiowe 1992-2002”, Oficyna Wydawnicza Liberton, Warszawa 2002.

  1. Brak komentarzy.
  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

