Strona główna > Uncategorized > Joanna i Piotr- piękno narzeczeństwa i miłość mimo wszystko

Joanna i Piotr- piękno narzeczeństwa i miłość mimo wszystko

Beretta Molla z mezem Piotrem        FOTO:www.duchaniegascie.pl

św. Joanna Beretta Molla z mężem Piotrem Molla

Historia pewnej miłości mogłaby się skończyć inaczej, gdyby nie dar i decyzja, które podsunął sam Bóg. Kobieta, pomimo choroby i wskazań medycznych do przerwania ciąży, postanawia urodzić dziecko, które chowała pod sercem. Gianna Emanuela przychodzi na świat 21 kwietnia 1962 roku… tydzień później umiera jej matka- Joanna Beretta Molla. Podjęła heroiczną decyzję. Zrobiła to z miłości. Z miłości, którą równie bardzo obdarzyła swojego męża.

Piotr i Joanna byli zgodnym małżeństwem. Darzyli siebie niewiarygodnie mocnym uczuciem pomimo częstych podróży Piotra, a więc jego nieobecności u boku Joanny.

W okresie narzeczeństwa pisali do siebie listy, które doczekały się wydania książkowego. Sama jestem już po tej lekturze, którą bardzo polecam i dlatego dzielę się listem, który szczególnie mnie urzekł. Urzekł szczerością i prawdziwością, pięknem i zwyczajnością. Urzekł mnie jako kobietę, być może przyszłą małżonkę. Pokazuje jak kochać i jak być kochaną…

9 kwietnia 1955

Mój najdroższy Piotrze

Jak podziękować Ci za przepiękny pierścionek? Drogi Piotrze, aby Ci się odwdzięczyć ja ofiaruję Ci moje serce i będę Cię kochać tak, jak kocham Cię teraz.

Myślę, że w wigilię naszych zaręczyn sprawi Ci przyjemność wiadomość, że jesteś dla mnie najdroższą osobą, ku której ciągle skierowane są moje myśli, uczucia i pragnienia. Nie oczekuję niczego innego jak tylko chwili, w której będę mogła być Twoją na zawsze.

Najdroższy Piotrze, Ty wiesz, że pragnę widzieć Cię szczęśliwym; powiedz mi, jaką powinnam być i co powinnam zrobić, aby Cię takim uczynić. Pokładam wielką ufność w Panu i jestem pewna, że On pomoże mi być godną Ciebie małżonką.

Sprawia mi przyjemność medytowanie fragmentu czytań ze Mszy Świętej o św. Annie: <<Niewiastę dzielną któż znajdzie? Serce małżonka jej ufa… nie czyni mu źle, ale dobrze przez wszystkie dni jego życia>>.
Piotrze, obym mogła być dla Ciebie niewiastą dzielną z Ewangelii! Niestety, wydaje mi się, że jestem osobą słabą- to znaczy, ze będę się wpierać na Twoim mocnym ramieniu. Czuję się tak pewna przy Tobie! Proszę Cię o jedną przysługę: od dzisiaj, Piotrze, jeśli zobaczysz, ze czynię coś, co nie jest właściwe, powiedz mi o tym- popraw mnie, rozumiesz? Będę Ci za to zawsze wdzięczna.

Z wielką serdecznością Cię obejmuję
i życzę Ci świętej Paschy.

Twoja Joanna

(Podarunek miłości. Listy z okresu narzeczeństwa- św. Joanna Beretta Molla i Piotr Molla
Kraków 2015)

images

  1. Brak komentarzy.
  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

