Strona główna > Uncategorized > Siła (cierpliwej) modlitwy

Siła (cierpliwej) modlitwy

modlitwaIle razy każdy z nas prosił Pana Boga o rzeczy konkretne? Ile każdy z nas spodziewał się natychmiastowego rozwiązania sprawy za wstawiennictwem różnych świętych? Ile razy każdy z nas chwytał za różaniec i modlił się nieustannie w jakiejś intencji, która wymagała natychmiastowego omodlenia? Ile razy każdy z nas obwiniał Pana Boga za niezliczone krzywdy, zniewagi, bóle i żale? Ile razy każdy z nas odkładał modlitwę na później, bo miał inne ‘ważniejsze’ rzeczy do zrobienia?

Modlitwa uleczy wszystko. Nie jest natychmiastowym lekiem na całe zło tego świata, na moje żale, skargi i bóle. Nie jest ostatecznością ale jest codziennością. Tylko codzienna, regularna modlitwa daje rezultat. Pan Bóg nie jest czarodziejem, który wyczaruje mi furę za milion dolarów, bo właśnie o to teraz Go poprosiłam. Nie jest wróżką, która przepowie mi, że za chwilę złamię nogę więc mam nie iść po tym czy innym chodniku. Nie jest kimś za kogo my Go zazwyczaj uważamy.

Pan Bóg jest Bogiem cierpliwym i łaskawym. I chce byśmy i my tacy byli.
Dlatego nie spełnia wszystkich naszych pragnień ale zawsze dotrzymuje swoich obietnic.
Dotrzymuje ich, a wiążę się to z czekaniem na ten dzień, w którym obietnica się wypełni.

***

Leciutko

powoli

choć cierpi

choć boli

choć trochę jest czasu

choć mącą pacierze

o wierze

Leciutko

powoli

choć cierpi

choć boli

choć brak mi odwagi

dla niepoznaki

nie mówię nic

Leciutko

powoli

choć cierpi

choć boli

choć stale wierzę

w moje pacierze

których wysłucha On

(2 I 2012)


wiersz pochodzi ze zbiorów własnych autorki artykułu

Kategorie:Uncategorized
  1. Brak komentarzy.
  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

