Nadzieja.

plakat_chrystus_krol_0592W minioną niedzielę miała miejsce Uroczystość Chrystusa Króla. Jest to ostatnia niedziela roku liturgicznego, a zarazem niedziela dająca niezwykle wielką nadzieję. W liturgii, nie tylko mszalnej Liturgii Słowa, ale i w Liturgii Godzin spotykamy się z czytaniami z Apokalipsy św. Jana. Właśnie jedno z nich odsuwa od nas lęk, dając obraz Chrystusa Króla, który powróci na końcu czasów. Sam Chrystus chce uczynić nas zwycięzcami, oczywiście wtedy kiedy będziemy przestrzegać Jego praw i nakazów, będziemy postępować zgodnie z Jego nauką. Obiecuje, że naszego imienia nie wymaże z księgi życia i da władzę nad poganami. Daje nam NADZIEJĘ, która odsuwa od nas strach przed dniami ostatecznymi.

Łaska wam i pokój od Tego, Który jest i Który był, i Który przychodzi, i od Siedmiu Duchów, które są przed Jego tronem, i od Jezusa Chrystusa, Świadka Wiernego, Pierworodnego umarłych i Władcy królów ziemi. Temu, który nas miłuje, i który przez swą krew uwolnił nas od naszych grzechów, i uczynił nas królestwem – kapłanami dla Boga i Ojca swojego, Jemu chwała i moc na wieki wieków. Amen.
Doznałem zachwycenia w dzień Pański i posłyszałem za sobą potężny głos jak gdyby trąby. I obróciłem się, by widzieć, co za głos do mnie mówił; a obróciwszy się, ujrzałem siedem złotych świeczników i pośród świeczników kogoś podobnego do Syna Człowieczego, obleczonego w szatę do stóp i przepasanego na piersiach złotym pasem. Głowa Jego i włosy, białe jak biała wełna, jak śnieg, a oczy Jego jak płomień ognia. Stopy Jego podobne do drogocennego metalu, jak gdyby w piecu rozżarzonego, a głos Jego jak głos wielu wód. W prawej swej ręce miał siedem gwiazd i z Jego ust wychodził miecz obosieczny, ostry. A Jego wygląd – jak słońce, kiedy jaśnieje w swej mocy.
Kiedym Go ujrzał, do stóp Jego upadłem jak martwy, a On położył na mnie prawą rękę, mówiąc: „Przestań się lękać! Jam jest Pierwszy i Ostatni, i żyjący. Byłem umarły, a oto jestem żyjący na wieki wieków i mam klucze śmierci i Otchłani.
A zwycięzcy i temu, co czynów mych strzeże do końca, dam władzę nad poganami, jak i Ja to wziąłem od mojego Ojca – i dam mu gwiazdę poranną. I z księgi życia imienia jego nie wymażę. I wyznam imię jego przed moim Ojcem i Jego aniołami. Zwycięzcę uczynię filarem w świątyni Boga mojego i już nie wyjdzie na zewnątrz. I na nim imię Boga swojego napiszę i imię miasta Boga mojego, Nowego Jeruzalem, co z nieba zstępuje od mego Boga, i moje nowe imię.
Oto stoję u drzwi i kołaczę: jeśli kto posłyszy mój głos i drzwi otworzy, wejdę do niego i będę z nim wieczerzał, a on ze Mną. Zwycięzcy dam zasiąść ze Mną na moim tronie, jak i Ja zwyciężyłem i zasiadłem z mym Ojcem na Jego tronie”.
Godzina Czytań
Uroczystość Jezusa Chrystusa, Króla Wszechświata
I czytanie: Ap 1, 4-6. 10. 12-18; 2, 26. 28; 3, 5. 12. 20-21
  1. Brak komentarzy.
  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

