II Niedziela Zwykła

Obraz 174

„Będziesz prześliczną koroną w rękach Pana , królewskim diademem w dłoni twego Boga.(…) Albowiem spodobałaś się Panu.” (Iz 62, 3.4b)

Fragment ten przyświeca mi od jakiegoś czasu jako fakt przynależenia do Jedynego Pana Jezusa Chrystusa ale przede wszystkim jako kobiecie. Jestem Jego! Czyż to nie piękne zjawisko? Czyż to nie na Jego obraz i podobieństwo zostałam stworzona?

W Księdze Jeremiasza jest także powiedziane:

„Zanim ukształtowałem cię w łonie matki , znałem cię”(Jr 1, 5a)

Znał nas od samego początku, bo jesteśmy jego dziełem. On nas „utkał”, On nas „stworzył”, „On nas ulepił”. Pytanie jednak czy my te piękno takim jakie jest przyjmujemy.

„Czyż nie wiecie , żeście świątynią Boga i że Duch Boży mieszka w was ? Jeżeli ktoś zniszczy świątynię Boga , tego zniszczy Bóg . Świątynia Boga jest świętą , a wy nią jesteście” (1 Kor 3, 16-17).

Czy szanujemy to dzieło jakiego dokonał Bóg? Czy mam do siebie szacunek?

 

„Będziesz PRZEŚLICZNĄ KORONĄ(…), KRÓLEWSKIM DIADEMEM”

 

Będę traktowana z godnością, wielką miłością i prawdą. Tak jak KRÓLOWI należy się szacunek tak i każdemu z nas (już odchodząc od samego wątku kobiety).

KRÓL-> w tej sytuacji Jezus Chrystus, sam Bóg, któremu należy się największa chwała, sława i to co najlepsze, najczcigodniejsze.

A co my JEMU właściwie przynosimy? Czy daję Panu Bogu to, co najlepsze czy myślę, że zadowoli go byle co? Tak, żeby nie było, że o Nim zapomniałem…

Jak w tej sytuacji traktuję Pana Boga? Z godnością jako Króla i czy jestem mu całkowicie poddany?

„«Czyż milsze są dla Pana całopalenia i ofiary krwawe
od posłuszeństwa głosowi Pana?
Właśnie, lepsze jest posłuszeństwo od ofiary,
uległość – od tłuszczu baranów.
Bo opór jest jak grzech wróżbiarstwa,
a krnąbrność jak złość bałwochwalstwa.
Ponieważ wzgardziłeś nakazem Pana,
odrzucił cię On jako króla». ” (1 Sm 15, 22-23)

Posłuszeństwo jest drogą do miłości.

Zachowując a przede wszystkim przyjmując to, co niesie i daje nam Pan możemy przez to osiągnąć królestwo jakie On nam obiecuje. Wszyscy będziemy sądzeni, ale czy będziemy sądzeni z prawdy czy z tego, że robię tak jak inni? Jako umiłowane dziecko Boga, jako korona w Jego dłoniach masz prawo, musisz mówić prawdę, nawet gdy inni nie chcą iść pod prąd razem z Tobą.

„Błogosławieni jesteście, gdy [ludzie] wam urągają i prześladują was, i gdy z mego powodu mówią kłamliwie wszystko złe na was. Cieszcie się i radujcie, albowiem wasza nagroda wielka jest w niebie. Tak bowiem prześladowali proroków, którzy byli przed wami.”(Mt 5, 11-12)

Fakt, każdy z nas będzie sądzony ze swoich dobrych i złych uczynków, każdy osobno, ale czy nie jest wielką zasługą gdy możesz przyczynić się do zbawienia innych? Czyż nie taka jest rola króla- pociągnąć za sobą lud ku dobremu? Stań się godną córką, godnym synem Pana Boga. Stań na wysokości zadania, idź wbrew wszystkiemu, podnieś głowę i zawołaj „Oto ja poślij mnie”.

„Ty zaś przepasz swoje biodra,
wstań i mów wszystko, co ci rozkażę.
Nie lękaj się ich,
bym cię czasem nie napełnił lękiem przed nimi.
A oto Ja czynię cię dzisiaj twierdzą warowną,
kolumną żelazną i murem spiżowym przeciw całej ziemi,
przeciw królom judzkim i ich przywódcom,
ich kapłanom i ludowi tej ziemi.
Będą walczyć przeciw tobie, ale nie zdołają cię [zwyciężyć],
gdyż Ja jestem z tobą – wyrocznia Pana – by cię ochraniać»”
(Jr 1,17-19)

Zakończenie

Nie chcę z nikim toczyć walki, nie chcę nikomu urągać, nikomu mówić złego słowa, upominajcie ale nie sądźcie. Nie sądzę. Upominam wtedy gdy mogę. Gdy wiem, że to prawda i racja leży po stronie Boga. Chcę być prześliczną koroną, królewskim diademem, chcę się podobać Panu. Myślę, że nie tylko ja.

 

  1. Brak komentarzy.
  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

