Strona główna > Przemyślenia, smutek > Boże, smutno mi…

Boże, smutno mi…

ffe6aa8866c4fbfa00b5194d1f7c8911

Smutek jest naturalnym elementem ludzkiego życia. Pojawia się i znika… Wiadomo, że gdy obniżony nastrój trwa przez wyjątkowo długi czas to należy pójść z tym do lekarza, jednak krótsze okresy są czymś zupełnie normalnym… Oczywistą koleją rzeczy, następstwem przykrych wydarzeń… Wielu zadaje sobie pytanie: „Dlaczego ja?”, obraża się na Boga, że dopuszcza do nas coś tak przygnębiającego… Sama nieraz coś takiego odczuwam… W jednym z takich momentów otworzyłam swój kalendarz, żeby w nim coś zanotować, a tam znalazłam cytat kardynała Stefana Wyszyńskiego:

Smutek trzeba rozpraszać modlitwą – jak mgły promieniami słońca.

Wtedy uświadomiłam sobie jakie to jest prawdziwe… Niejednokrotnie, kiedy było mi smutno sięgałam po różaniec lub szłam na przykład na Eucharystię, a smutek odpływał gdzieś w dal… Nigdy nie potrafiłam tego nazwać, ubrać w słowa, a tu nagle w moim życiu pojawia się taki cytat – po prostu odkrycie. Ze swoim smutkiem należy się spotkać, przeżyć, nie można udawać, że go nie ma… Wystarczy po prostu oddać wszystko Bogu, pomodlić się – wtedy Bóg wszystko przemieni w coś pięknego i dobrego…

Trzeba przeżyć wszystko, co jest nam dane. Cała radość i cały smutek. Nie wolno nam się od tego uchylić. Nie przeżyty smutek, przed którym uciekliśmy, i tak kiedyś nas dopadnie. Hanna Krall

Więc pamiętaj – kiedy przychodzi smutek, nie udawaj, że go nie ma. Spotkaj się z nim, ale żeby go przetrwać i nie dać się mu stłamsić… A żeby do tego doszło – oddaj cały smutek, żal, przygnębienie kochającemu Bożemu Sercu… Gdy Ci smutno, gdy CI źle – pomódl się!

Kategorie:Przemyślenia, smutek
  1. Brak komentarzy.
  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

