Strona główna > Bóg, diakonat > Utwierdzić się w powołaniu, być lustrem Miłości, oddać wszystko na własność- DIAKONAT

Utwierdzić się w powołaniu, być lustrem Miłości, oddać wszystko na własność- DIAKONAT

„To Ja , Ja mówiłem i Ja go powołałem ; przywiodłem go i poszczęściłem jego drodze . (…)Tak mówi Pan, twój Odkupiciel, Święty Izraela: Jam jest Pan, twój Bóg, pouczający cię o tym, co pożyteczne, kierujący tobą na drodze, którą kroczysz.” (Iz 48,15.17b)

111Nikt by się nie spodziewał, że jego droga przybierze właśnie taki bieg. Nikt by nie pomyślał, że w listopadzie będzie składał śluby wieczyste. Nikt by się nie spodziewał, że dziś przyjmie święcenia diakonatu… Choć od zawsze mówiono, że będzie księdzem. Kto? Mój brat, diakon.

Dziś uczestniczyłam w kolejnej ważnej decyzji mojego brata. Bartłomiej, bo tak mu na imię, od dziś jest ojcem diakonem w świętym zakonie św. Franciszka z Asyżu. W zakonie Braci Mniejszych Konwentualnych Prowincji Gdańskiej. Wraz z trzema braci z kursu został utwierdzony w powołaniu, którym idzie już siódmy rok.

Kim jest diakon? Takim jakby księdzem ale nie księdzem. Nie może sprawować Mszy Świętej, ale może udzielać Komunii, czytać Ewangelię, Chrzcić, błogosławić związek zawarty w sakramencie małżeństwa. Co może jeszcze? Przede wszystkim służyć przy ołtarzu prezbiterowi, biskupowi. Kiedyś owy diakon spełniał bardzo ważną funkcję. Teraz „posadę” diakona charakteryzuje to, że jest w pewien sposób rokiem przygotowawczym do przyjęcia drugiego stopnia święceń jakimi są święcenia prezbiteratu czyli święcenia kapłańskie.

Dar powołania jest darem przepięknym. Nikt też nie mówi, ze musi on podążać tylko w kierunku aby oddać się na własność Panu Bogu. Powołaniem może być także fakt bycia ojcem, matką, kucharzem, piekarzem, architektem, bycie samotnym z wyboru i bycie przez to szczęśliwym. Powołanie to cząstka naszego życia, którą każdy musi odkryć sam. Myślę jednak, że Pan Bóg ma w tym swój wielki udział. Modlitwa. By wybrać dobrze.

Tego sobie i Wam życzę a nowo wyświęconym aby byli lustrem odbijającym nieskończoną miłość Pana Boga, jaką ich obdarzył.

Kategorie:Bóg, diakonat
  1. Brak komentarzy.
  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

