Strona główna > Bóg, bliźni, modlitwy, pielgrzymki > Sens pielgrzymowania

Sens pielgrzymowania

gietrzwald__zabytkowy_kosciol_par_pw_nmpKiedy już wszyscy doszli na Jasną Górę, trwali w pątniczej drodze tydzień, dwa, trzy. Kiedy nie tylko Częstochowa była celem, ale również Santiago de Compostela czyli słynny szlak św. Jakuba. Ja obrałam inny kierunek- jeden to Gietrzwałd, drugi natomiast Klebark Wielki.

Gietrzwałd. Jedyne miejsce zatwierdzonych w Polsce objawień Matki Boskiej. Wieś w województwie warmińsko-mazurskim położona na trasie Ostróda-Olsztyn. W tym roku minęła 139. rocznica owych objawień gdy Matka Boska ukazała się dwóm dziewczynkom tj. Barbarze Samulowskiej i Justynie Szafryńskiej.

Moja tegoroczna pielgrzymka była trzecią z rzędu drogą do Gietrzwałdu. Intencji miałam sporo, gdyż przyjmowałam je już dwa tygodnie przed wyruszeniem na pątniczy szlak. Wszystkie zapisałam na kartkę i niosłam(dosłownie) na swoich barkach. Dominowały te o dobrego męża, ale także pojawiły się intencje błagalne i dziękczynne. Liczba osób ok. 450, modlitwa, śpiew, pokuta. Szłam z bliskimi mi osobami, dlatego też owa droga nie wydawała się trudna, ciążąca i nudna J Po dotarciu na miejsce miała miejsce Msza Święta odpustowa. Później złożenie intencji w bazylice i powrót do domu.

imagesTydzień później wybrałam się po raz pierwszy, gdyż zorganizowana akcja była pierwszą a wiec nowością, na pątniczy szlak z Gietrzwałdu do Klebarka Wielkiego wraz z Bractwem Przedmurza. Pielgrzymka w duchu tradycyjnym, ze śpiewami łacińskimi i tradycyjnymi modlitwami. Droga dłuższa o 10 km. Po dotarciu na miejsce została odprawiona Msza w nadzwyczajnej formie rytu rzymskiego czyli tzw. Msza trydencka. Pielgrzymka trwała cały weekend z racji odbywających się konferencji/katechez i dotykowych nabożeństw.

Dlaczego? Choćby dlatego, aby móc swoje cierpienie i swoją hmmm ofiarność ofiarować za innych. Pamiętałam o sobie w obydwu pielgrzymkach, ale nie na takim poziomie by pamięć była egoistyczna. O ile pielgrzymka do Gietrzwałdu była pielgrzymką w intencjach, jakie miał każdy z pątników, o tyle podczas szlaku do Klebarka Wielkiego omadlaliśmy a w zasadzie zadośćuczyniliśmy za konkretne dwie sprawy. Pierwsza- profanacja Najświętszego Sakramentu; druga- grzechy zabójstwa dzieci nienarodzonych czyli w kwestii grzechu aborcji. Nogi mnie nie niosły ale niosły mnie intencje. Choć jestem wielką marudą, niektórzy poczuli to na własnej skórze podczas pielgrzymek, to wielką satysfakcją był moment dotarcia do obydwu miejsc- miejsca objawień i sanktuarium Krzyża Świętego w Klebarku Wielkim.

Oba miejsca to taka moja mała … Jasna Góra

  1. Brak komentarzy.
  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

